INFANTIL

L’Educació Infantil comprèn dos cicles. El cicle Llar d’Infants (primer cicle), dels zero als tres anys i el segon cicle  que va dels tres als sis anys d’edat.

El primer cicle d’Educació Infantil (0-3 anys) es caracteritza principalment per la satisfacció immediata de les demandes de l’infant en relació a les seves necessitats bàsiques (alimentació, higiene i descans) i també‚ la iniciació de l’autonomia en contraposició a la total dependència del primer any.

En aquestes primeres edats es formen les figures afectives mare i pare, germans, avis, mestre/a que els petits assumeixen com a models a imitar i exerceixen un fort efecte reestructurador en la formació de la seva personalitat.

En aquest cicle s’atendrà al desenvolupament del moviment, al control corporal, a les primeres manifestacions de la comunicació i del llenguatge oral, a les pautes elementals de convivència , de relació social i al descobriment de l’entorn immediat.

El segon cicle d’educació infantil correspon a les edats de 3 a 6 anys i als cursos de P3, P4 i P5. Durant aquesta etapa es treballa l’autonomia, l’adquisició d’hàbits i el domini progressiu de la llengua oral. Es procura que l’infant aprengui els diversos llenguatges de comunicació, descobreixi el medi on viu, elabori una imatge pròpia positiva i equilibrada i adquireixi les pautes bàsiques de comportament i socialització

Aprendre a aprendre

A l’educació infantil es consoliden i s’amplien les primeres adquisicions i es desenvolupen les capacitats per aprendre a aprendre:

  1. Aprendre a ser: a conèixer i dominar el propi cos, a actuar de manera autònoma, a assolir un grau de seguretat afectiva i emocional i a adquirir els hàbits i les normes socials.
  2. Aprendre a fer: a observar, a pensar, a crear i a definir. També a discriminar, relacionar, retenir, sintetitzar i comunicar, així com a descobrir amb curiositat i participació, a tenir iniciativa.
  3. Aprendre a conèixer: a pensar i a comunicar, mostrant iniciativa i capacitat de raonament, a conviure en la diversitat i fomentant una bona relació.
  4. Aprendre a conviure: a respectar les normes i les tradicions culturals.

Programes pedagògics propis

A La Salle treballem en l’aplicació de programes propis que completen la nostra oferta educativa i que permeten potenciar les capacitats dels alumnes i preparen el seu aprenentatge futur. Aquestes estratègies innovadores garanteixen un ensenyament de qualitat i ofereixen una atenció més individualitzada. El treball en petits grups, els tallers i els racons de treball ens ajuden en aquesta tasca, així com els projectes específics de cada aula.

  • Programa ULISSES: desenvolupament i estimulació de les intel·ligències (DESTÍ) a l’etapa d’educació infantil.
  • Projecte Lector: programa de lectura eficaç per desenvolupar les capacitats lectores, la motivació i el gust per la lectura.
  • Projecte HARA: educació per a la interioritat per aprendre a respirar i a relaxar-nos, a ser reflexius i a guanyar en dimensió simbòlica.
  • Learn with Lucy project: programa d’anglès que ha rebut el primer premi TIC de Catalunya i que introdueix els alumnes a l’anglès oral com una eina llengua de comunicació en el dia a dia de l’escola.

Un equip de referència

Les educadores, les quals passen tota la jornada escolar amb els alumnes, transmeten eines, recursos i estratègies que permeten l’evolució de l’alumne/a. I ho fan a través del treball cooperatiu, el sentit de pertinença a un grup, el respecte de les normes i el sentiment d’identitat d’escola.

Enllaços d’interès:

 

 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies